Een Bijbelse kijk op Israël

vrijdag 4 juni 2010

Vrije bewerking van Psalm 2

Waartoe leidt de woede van de heidenen?
Waarom zinnen de naties op zinloze plannen?
De regeerders van de aarde komen in verzet,
vorsten beramen een oorlogsplan
tegen de Eeuwige en tegen zijn gezalfde:
‘Wij willen hun juk afwerpen,
ons van hun boeien bevrijden.’

Die in de hemel woont lacht,
de Heer spot met hen.
Dan spreekt Hij tot hen in zijn woede
en zijn grimmigheid verbijstert hen:
‘Ikzelf heb mijn koning gezalfd,
op de Sion, mijn heilige berg.’

Ik verkondig het besluit van de Eeuwige;
Hij zei tegen mij: ‘Jij bent mijn zoon,
vandaag heb Ik je verwekt.
Vraag, en Ik geef je de heidenen in bezit,
de uithoeken van de aarde in eigendom.
Jij mag ze verpletteren met een ijzeren knots,
ze stukslaan als een aarden pot.’

Machthebbers, kom dan toch tot inzicht,
leiders van de aarde, wees gewaarschuwd;
onderwerp je aan de Eeuwige in diep ontzag,
kus zijn voeten met vrees en beven,
anders ontsteekt Hij in toorn en is het afgelopen met jullie;
ja, zijn toorn is licht ontvlambaar.
Gelukkig allen die schuilen bij Hem!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten